CASE
Delta Engineering

Delta Engineering is een fabrikant van hoog-technologische machines voor verpakking, kwaliteitscontroles, lekdetectie... Vanuit haar 3 vestigingen in België, Roemenië en de US, biedt het kwalitatieve oplossingen voor zowel multinationals als kleinere onafhankelijke bedrijven. Delta Engineering beheerst het volledige proces: van engineering, over productie, installatie, training en after-care. Deze unieke aanpak levert Delta Engineering een prominente positie in deze bedrijfstak, wereldwijd.
De bedrijfsprocessen worden gestuurd door software. Een ERP pakket voorziet in de basis data. Daarnaast werden diverse tools ontwikkeld om de efficiëntie binnen de productie-eenheden in België en Roemenië te verhogen. Nieuwe uitdagingen, processen en technologieën maken dat er nood is aan een volgende stap in deze automatisering.

XQTING is fier en verheugd mee te mogen werken aan deze verdere optimalisering van de software tools binnen Delta Engineering. Samen met de stakeholders binnen de organisatie tekenen we een nieuwe, aangepaste architectuur uit. Aansluitend ontwikkelen we mee aan de nieuwe componenten die gebruikt zullen worden bij het beheren van de uitgebreide voorraad (verdeeld over de 2 vestigingen) en het verder optimaliseren van de productie- en logistieke processen. Tenslotte zal XQTING mee de complexe upgrade van het bestaande ERP systeem in goede banen leiden. Het doel is een belangrijke effciëntieverhoging te realiseren.
XQTING maakt hier gebruik van de meest up-to-date technologie en ontwikkelt de REST services in .NET Core 2 die gehost worden op het Docker container platform van Delta Engineering. Op het Docker platform werd ook een ElasticSearch omgeving opgezet om alle applicatiegegevens te verzamelen en te analyseren. Een private container registry werd klaargestoomd op het Microsoft Azure platform en binnenkort zal ook Azure DevOps in gebruik genomen worden om de gehele flow te automatiseren. Een responsive front-end wordt voorzien in Vue.js en werd speciaal ontwikkeld om te werken op desktop en mobiele devices, en in het bijzonder op de Panasonic Touchpad handhelds. De applicatie laat Delta Engineering toe om het meest geschikte device voor elke taak te kiezen.
CASE
ATAG Verwarming
Voxtron Communication Center
Voor ATAG Verwarming keerden we met XQTING terug naar een oude bekende: Voxtron Communication Center (VCC). De opdracht werd als volgt geformuleerd: richt bovenop de innovaphone VoIP telefooncentrale, geïnstalleerd en beheerd door WH2A, een call center in voor een 20-tal agenten. Deze agenten zitten verspreid over verschillende diensten (verkoop, helpdesk, planning, debiteuren) en behandelen oproepen vanuit 3 landen (Nederland, België en Duitsland). Daarnaast moest ook het onlangs geïntegreerde Elco haar eigen service nummers kunnen behouden. Het resultaat is een VCC met meerdere queues, waar de agenten zich kunnen op aanmelden. Oproepen die bij de receptie of bij andere, niet-call center medewerkers, terecht komen kunnen op een eenvoudige manier worden geforward naar één van de bemande queues. Een dashboard geeft inzicht in de belangrijkste waarden van het systeem.

ATAG Verwarming in Lichtenvoorde Nederland, produceert sinds meer dan 70 jaren innovatieve en hoogwaardige verwarmingsproducten. Dat gaat van warmtepompen, CV-ketels, (zonne)boilers, waterontharders, thermostaten tot zonnecollectoren. ATAG focust zich op duurzaamheid en het verminderen van de wereldwijde CO2 uitstoot. ATAG is onderdeel van de internationale Ariston Thermo Group.

WH2A in Zeewolde, Nederland, levert al 3 decennia ICT ondersteuning aan bedrijven. Het heeft ruim 150 klanten in diverse sectoren waarvoor het verschillende diensten aanbiedt: professioneel systeembeheer (servers, back-ups, updates, security checks), hosting (altijd en overal uw eigen werkplek binnen handbereik met gegarandeerde beschikbaarheid) en VoIP (hosted) telefonie.

CASE
Vlaams Energieagentschap
Oplossing voor contact management
Eerder dit jaar schreef het Vlaams Energieagentschap (VEA) een lastenboek met betrekking tot een softwaretoepassing voor contact management. Mede door onze jarenlange ervaring in contact center oplossingen haalde XQTING de opdracht binnen. En daar zijn we uiteraard heel trots op.

Het VEA, een agentschap van het beleidsdomein Omgeving, staat in voor de uitvoering van een duurzaam energiebeleid, door onder meer rationeel energiegebruik en milieuvriendelijke energieproductie te stimuleren. Omdat het takenpakket van het VEA blijft uitbreiden en omdat steeds meer burgers en bedrijven in aanraking komen met de Vlaamse energiebeleidsmaatregelen, werd dus een opdracht uitgeschreven voor het implementeren van een softwaretoepassing die bijdraagt tot een vlottere continue dienstverlening.

XQTING baseerde zijn oplossing op de novomind iAGENT-software van het in Hamburg gevestigde novomind. Dit Duitse bedrijf is actief in e-commerce (webshops) en customer service-oplossingen. novomind iAGENT zorgt voor een optimaal management van multichannel-contacten (mail, chat, chatbots, videochat, Facebook Messenger, WhatsApp,...).

XQTING is partner voor novomind oplossingen in Benelux.

CASE
Samenwerking met eForum Factory
Ontwikkeling fundamenten Notifixer
Een paar maanden geleden klopte Serge Myngheer, CEO van de eCompass group (waartoe the eForum Factory behoort) aan bij XQTING: hij had een idee voor een cloud-gebaseerde software-oplossing om te voldoen aan de nieuwe GDPR-verordening rond privacy. Tijdens een uitgebreid verkenningsgesprek raakten we het snel eens over hoe we dit precies zouden uitwerken. XQTING kreeg het vertrouwen en mocht aan de slag om de architectuur van nul op te bouwen. Kernfactoren hierbij waren: futureproof / toekomstgericht, schaalbaar en eenvoudig uit te breiden, dit alles op basis van de allernieuwste, moderne technologie. De backend werd samen met het team van eForum Factory ontwikkeld. Daarnaast ontwikkelde XQTING een responsive frontend (in de laatste versie van Angular) en een identity server (OAuth2/OpenID connect compliant). In een tijdspanne van 8 weken realiseerden we een prototype, klaar voor demo.

CASE
Doorlichting software (architectuur)
in opdracht van LinqUp
Gezien de ervaring en achtergrond van de beide oprichters, heeft XQTING een behoorlijke expertise op vlak van software (architectuur). Het is op basis van deze kennis dat LinqUp (een Belgische private investeerder in software scale-ups en vastgoed) XQTING contacteerde met de vraag om een objectieve evaluatie te maken van een bestaand softwarepakket. De opdracht bestond uit twee delen. Vooreerst bestudeerden we de bestaande architectuur. Werd alles via de regels van de kunst ontworpen en geïmplementeerd? Is de code makkelijk overdraagbaar? Is het resultaat robuust en schaalbaar? Hoe ziet de grafische user interface er uit en is die voor verbetering vatbaar? In een tweede luik werd ons gevraagd om een inschatting te maken in hoeverre de software geschikt is om aan te bieden als een service in "the cloud". Zijn er aanpassingen nodig? Welke precies? Wat zijn de aandachtspunten en potentiële valkuilen? Onze bevindingen werden samengebracht in een uitgebreid rapport dat voorgelegd en besproken werd met de opdrachtgever.