CASE

AG Insurance


AG is de oudste verzekeringsmaatschappij van België. In 1824 was de maatschappij al actief in wat een paar jaar later België zou worden. Ondertussen is AG, met meer dan 2,7 miljoen particuliere klanten, uitgegroeid tot de marktleider in de Belgische verzekeringssector.

Vandaag is AG een multikanaalverzekeraar die een volledig aanbod van verzekeringsproducten aanbiedt die beantwoorden aan de behoeften van iedereen. Particulieren, professionals, zelfstandigen of grote ondernemingen, elke klant vindt er levensverzekeringen en schadeverzekeringen (auto, brand, ongevallen, hospitalisatie, burgerlijke aansprakelijkheid, …), aanvullende pensioenoplossingen en producten en diensten die verder gaan dan louter verzekeringen (preventie en bijstand).

Verzekeren blijft natuurlijk de kernactiviteit maar AG is ook rechtstreeks betrokken bij Belgische maatschappelijke en duurzame projecten en ondersteunt innovaties en nieuwe technologieën op gebieden die verder gaan dan verzekeringen.

AG heeft 4.400 medewerkers en werkt met meer dan 5.000 distributiepartners.

Voor hun dagelijks contact met de klanten, gebruiken de 2.500 customer service medewerkers van AG Insurance PureConnect van Genesys. Deze contact center oplossing wordt beheerd door onze partner Telenet Business. Via die weg kwam het verzoek om een secure webapplicatie te ontwikkelen ter ondersteuning van de dagelijkse werkzaamheden van de supervisors binnen de diverse teams die verspreid zitten over het land.

Voorheen werden de aanvragen tot wijzigingen gecentraliseerd en uitgevoerd door het IT departement. Door deze functies toegankelijk te maken voor de supervisors wordt een aanzienlijke tijdswinst geboekt. De applicatie bestaat, naast de "instellingen", uit 3 delen.
"Closures" is een handige tool die de diverse afdelingen toelaat om hun eigen openings- en sluitingsuren en -dagen op een eenvoudige manier te beheren. Het laat ook toe om de afdeling tijdelijk onbereikbaar te maken door onvoorziene omstandigheden (bvb brandoefening).

Via "Skills" is het voor supervisors mogelijk om de skills (vaardigheden) en proficiencies (skill levels) van agenten aan te passen. Bijkomend kunnen de agenten eenvoudig worden toegewezen aan werkgroepen.

Bij de "Coaching" tab kunnen supervisors een coach toewijzen aan de agenten in het kader van quality management & control.

Alle handelsmerken behoren tot hun respectieve eigenaars.