CASE
Vlaams Energieagentschap
Oplossing voor contact management
Eerder dit jaar schreef het Vlaams Energieagentschap (VEA) een lastenboek met betrekking tot een softwaretoepassing voor contact management. Mede door onze jarenlange ervaring in contact center oplossingen haalde XQTING de opdracht binnen. En daar zijn we uiteraard heel trots op.

Het VEA, een agentschap van het beleidsdomein Omgeving, staat in voor de uitvoering van een duurzaam energiebeleid, door onder meer rationeel energiegebruik en milieuvriendelijke energieproductie te stimuleren. Omdat het takenpakket van het VEA blijft uitbreiden en omdat steeds meer burgers en bedrijven in aanraking komen met de Vlaamse energiebeleidsmaatregelen, werd dus een opdracht uitgeschreven voor het implementeren van een softwaretoepassing die bijdraagt tot een vlottere continue dienstverlening.

XQTING baseerde zijn oplossing op de novomind iAGENT-software van het in Hamburg gevestigde novomind. Dit Duitse bedrijf is actief in e-commerce (webshops) en customer service-oplossingen. novomind iAGENT zorgt voor een optimaal management van multichannel-contacten (mail, chat, chatbots, videochat, Facebook Messenger, WhatsApp,...).