CASE
Snom

Snom is een Duits bedrijf met hoofdzetel in Berlijn, opgericht in 1997. Het heeft vestigingen in UK, Italië, Frankrijk, Spanje en Taiwan. Snom bouwt en levert IP telefoontoestellen van de hoogste kwaliteit. Hun eerste IP telefoon dateert al van 2001. "The Grand Voip Company" streeft naar hoge geluidskwaliteit voor de zakelijke communicatie. Het doet dit vanuit haar audio lab waar de basis ligt voor de hoge technische normen. "Made in Germany" staat bij Snom garant voor ongeëvenaard vakmanschap, elegant ontwerp, gebruiksgemak en kosteneffeciëntie.

Snom heeft diverse productlijnen: desktop telefoons, DECTs, conferencing toestellen en headsets.

De SIP telefoontoestellen van Snom worden gekoppeld aan SIP telefooncentrales. Het eveneens Duitse innovaphone bouwt dergelijke VoIP centrales.
Alvorens men het kan gebruiken, moet elk SIP telefoontoestel zich registreren op de telefooncentrale. Die procedure bestaat uit een aantal stappen die een technieker voor elk toestel moeten herhalen; deels in de configuratie van de centrale, deels op het toestel zelf. De verschillende stappen nemen al vlug 10 minuten per toestel.

In opdracht van Snom ontwikkelde XQTING een app die Snom gratis beschikbaar maakt in het MyApps platform van innovaphone. innovaphone resellers kunnen deze app gebruiken om het registreren van Snom toestellen te automatiseren.

De app detecteert wanneer er in de innovaphone beheersmodule een Snom toestel wordt toegevoegd, aangepast of verwijderd. Hij zal vervolgens geheel automatisch de Snom device family bepalen en de gegevens doorsturen naar de cloud provisioning service van Snom (SRAPS). Bij het inpluggen van het telefoontoestel zal deze geheel automatisch zijn configuratie ophalen in de SRAPS server. Het toestel is onmiddellijk klaar voor gebruik. Omdat de resellers ook templates kunnen definiëren in SRAPS, worden alle toestellen voor een bepaalde klant uniform ingesteld (denk bvb aan de tijdszone).

De Snom provisioning app vermindert drastisch het aantal stappen in het registratieproces. Het zorgt er ook voor dat er minder fouten worden gemaakt. De tijdswinst bedraagt 90%. Voor een installatie met 50 SIP toestellen bespaart de technieker op die manier zo maar even 7,5 uren (of één werkdag)!
Met XQTING hebben we een partner gevonden die niet alleen over de nodige programmeervaardigheden beschikt, maar ook over vele jaren ervaring op het gebied van contactcenteroplossingen en Innovaphone PBX.
De auto-provisioning-app "PhoneLink for Innovaphone" werd samen met Snom gedefinieerd en werd ontwikkeld door XQTING.
Mark Wiegleb, Head of Interop & Integration