Blog article
De samenwerking tussen XQTING en Frontline Solutions
Frontline Solutions is een Nederlandse organisatie met meer dan 30 jaar ervaring in de wereld van klantencontact. Hun missie? Jouw uitdagingen in klantcontact vertalen naar realiseerbare oplossingen en zorgen dat klantcontact werkt. Daarmee focussen ze vooral op het verbeteren van je klant -en medewerker tevredenheid tegen lagere kosten.

Dit verwezenlijken ze door het implementeren van omnichannel-contact center oplossingen voor klanten in diverse sectoren. Na een grondige analyse op basis van interviews met de verschillende afdelingen, stellen ze een state of the art routeringsplatform voor dat aansluit bij de noden van de klant. Indien nodig vullen ze verder aan met business applicaties in functie van het volledige customer & employee engagement verhaal (bvb tevredenheidsonderzoek, work force management…).

Voor het implementeren van die systemen heeft Frontline Solutions een uitgebreid team aan application engineers en business consultants. Maar soms gebeurt het dat die standaard producten de wensen van de klant niet volledig kunnen beantwoorden. En deze nood aan productuitbreidingen of complexe integraties bracht hen vandaag naadloos in contact met XQTING!

Dankzij onze diepgaande expertise en ervaring in softwareontwikkeling (en onze link met de contact center wereld) besloten we nauwer samen te werken en zijn we vandaag trotse partner van Frontline Solutions.

Onze grootste realisatie op vandaag betreft een uitbreiding van Genesys Cloud. In functie van een klantenvraag definieerden we samen een uitgebreide digitale oplossing voor e-mail routering. Onze front-end expert gaf de oplossing dezelfde look & feel als het standaard product, waardoor dit voor eindgebruikers niet opviel dat dit een extra uitbreiding was op het platform.

Onze oplossing ondersteunt vandaag zowel de front office, die werkt volgens het push principe (nieuwe e-mails worden automatisch toegewezen nadat de agent de vorige heeft verwerkt) als de back office, die dan weer opteert voor het pull principe (medewerkers wijzen e-mails toe aan zichzelf uit een poule van nog te verwerken berichten). Op die manier ondersteunt het systeem allerhande scenario's zodat werknemers hun tijd optimaal kunnen spenderen. Ze kunnen bijvoorbeeld een e-mail doorsturen naar (externe) specialisten en in afwachting verder werken met overige berichten. Een automatische timer zorgt ervoor dat het bericht niet vergeten wordt en dat SLA's gerespecteerd blijven. Uiteraard kunnen de agenten beroep doen op templates en standaard tekstblokken om hun werk nog efficiënter te laten verlopen.

Dankzij onze lange termijn samenwerking kan Frontline Solutions vandaag snel en flexibel inspelen op de wensen van haar klanten en zo haar concurrentiepositie blijve versterken. Met onze jarenlange expertise en ervaring blijven we kwalitatief hoogstaande productuitbreidingen en integraties leveren, zodat onze partner zich kan blijven focussen op haar eigen kernactiviteiten.



"Wij zijn blij met de samenwerking met XQTING. Niet alleen vanwege hun expertise in softwareontwikkeling maar ook omdat ze, net als Frontline Solutions, expert zijn in klantcontact."

- Hans Reuver

Ook nood aan een betrouwbare software- of integratiepartner om jouw diensten te versterken?Contacteer ons gerust voor een kennismaking!
Klaar om uw digitale transformatie uit te voeren?
Contacteer ons