TE-Systems anynode
Leer hoe anynode wordt gebruikt om 2 omgevingen te integreren:
legacy on-premise PBX en MS Teams.
Situatie

Uw bedrijf heeft sinds vele jaren een legacy PBX (bv. Cisco, Avaya, Unify, ...) en heeft onlangs Microsoft Teams (als onderdeel van Microsoft 365 - cloud service) geïntroduceerd als interne collaboration tool. Bij het onderling bellen maken medewerkers gebruik van hun Teams-client. Bij het bellen naar een klant of leverancier gebruikt de medewerker het traditionele telefoontoestel dat bij de telefooncentrale wordt geleverd. Binnenkomende gesprekken komen op ditzelfde toestel binnen. In sommige gevallen worden deze oproepen intelligent gerouteerd via een call/contact center oplossing die nauw geïntegreerd is met de telefooncentrale.

Deze situatie wordt weergegeven in onderstaande figuur:
Gewenste situatie

In plaats van 2 manieren om oproepen aan te nemen, zou het fijn zijn indien de medewerkers slechts één interface hoeven te gebruiken: de MS Teams-client.

anynode maakt het mogelijk om beide werelden (PBX en MS Teams) te combineren en zo een naadloze interactie mogelijk te maken. Medewerkers gebruiken hun MS Teams client om te communiceren met collega's en externe contacten. Dit resulteert in de volgende figuur:

De interne calls via Teams en externe oproepen via de telefooncentrale gaan gewoon door. Dankzij de combinatie van anynode en Microsoft Direct Routing worden beide omgevingen samengevoegd. Hierdoor kunnen medewerkers externe oproepen ontvangen in hun Teams client (rode pijl). Op dezelfde manier kunnen medewerkers interne calls ontvangen van collega's die nog niet zijn overgestapt naar Teams en nog gebruik maken van hun telefoontoestel (groene pijl).
XQTING helpt!
Telefonie is een complexe aangelegenheid.

Als gecertificeerde partner van anynode en expert in telefonie, kan XQTING u helpen om uw systemen in te richten en te configureren zoals hierboven beschreven. Interesse? Klik op onderstaande knop en neem vandaag nog contact met ons op!